Jobb kommer inte och knackar på dörren


Folk har börjat fråga mig hur jag fått jobb, hur jag fick det så fort osv. För som dom säger så är det så dåligt med jobb och väldigt svårt att få jobb. Bullcrap. Det är inte svårt. Det gäller att inte begränsa sig själv. Du måste kunna ta skitjobben i början. Jag har sökt många jobb. Varit på intervjuer och blivit avvisad. Men samtidigt var jag på en intervju och en timme efter hörde dom av sig och sa att dom med glädje anställde mig. Använd dina kontakter, fråga runt om någon behöver hjälp någongång så kan dom alltid ringa dig. En timme någnstans är en till grej att skriva på cv:t. Sen kan jag tipsa om att ta en praktikplats. Det kan leda till anställning.
Alltså..
1. Ta skitjobben, de kan leda dig vidare. Du får in en fot.
2. Ta en praktikplats.
3. Använd dina kontakter.
4. Var beredd på att bli ringd och de vill att du kommer om en timme. Då är det bara att vara där, inte säga att du är trött och vill sova en timme till. BIG NO NO!
5. Är du på intervju så kommer de oftast fråga om du vill ha något att dricka. Tacka ja. Det visar ett avslappnat intryck och det får er en tid att prata allmänt och inte så ansträngt.
6. Efter att du har jobbat på en arbetsplats så be alltid chefen om ett arbetsbetyg. Det är en stor fördel om man har ett bra intyg på att man gjorde att bra jobb på sin förra arbetsplats.

Det finns jobb! Jag har varit tvungen att tacka nej till jobb i både Motala och Stockholm pga att jag redan har tre jobb. Så sluta klaga och sök allt. Det är upp till dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0